måndag 5 januari 2015

2015, New Year.

Då var det Januari 2015. "New year, new me". Nä riktigt så roligt ska vi inte ha. Nu är det ju inte så att jag vill ändra på mig, utan jag vill göra mindre förbättringar i mitt liv för mig själv. För mitt egna välmående. Jag har inga ny års löften 'per say' , utan jag sätter nya livs löften.

1. Planering.
Jag ska köpa en ny almanacka, Planera in min tid bättre kanske till och med planera in lite egentid. Jag är ju tyvärr en sådan som älskar att planera och organisera, och jag gillar att hålla mig till avsatta tider (ibland är den försenade kvarten acceptabel men beror på situationen). Så när jag inte planerar någonting mår jag inte så bra. Sitter bara och väntar på något att göra. Så det ska det bli ändring på!

2. Kost och hälsa.
Som sagt tidigare, så kommer jag börja träna igen och äta bättre. Jag mådde så mycket bättre innan både fysiskt och psykiskt när jag tränade så nu gäller det. Har satt upp som mål till sommaren att komma i en klänning och ett par shorts jag köpte som är lite små. Bara att sätta igång. (ska prova att gå på yoga och pilates om det är någon som är sugen på att prova med mig).

3. Rent och fint.
Jag blir väldigt lätt lat när det kommer till hemmet. Men ska planera in en gång i veckan där det blir städ och tvätt dag. Man mår bättre när det är rent hemma. att komma hem efter en lång dag och det är rent är en underbar känsla! Mer sånt åt folket!

4. Ekonomi.
Pengar pengar pengar. Mina problem är att jag gärna spenderar pengar på mat. En liten fika här och där. Glömmer göra matlådor så jag köper något litet. Alla småköp läggs ihop till en ganska stor summa. Så nu är det köpa mat så jag kan planera mina måltider och ta med till jobbet!

5. Resa.
Jag vill resa mer! Så förhoppningsvis med hjälp av planering och ekonomi så kommer det bli möjligt! Vill åka till platser jag inte varit innan. Men helst varma länder. Det gillar vi, värme. mmmm mysigt.

Ja lite egna löften till mig själv, inte för året bara. Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar