måndag 29 februari 2016

Dagen mat

Tjolahopp. Som sagt ska jag börja lägga upp vad jag äter med recept här på bloggen. Lite för att jag ska hålla koll men också kanske för att inspirera andra. Nyttigheten börjar nu.

Då var det dags att gå igenom vad jag har ätit idag:

Frukost: ca. 1dl soja yoghurt med jordgubbar och en banan.
Lunch: Till lunch gjorde jag stekt kyckling och broccoli med krasse sås*
Snacks: 2 mandariner och ett äpple med jordnötssmör (ca. 1 matsked)
Middag: Zucchini pasta med krämig kyckling sås*

*1. Krasse sås: Creme fraiche, krasse, salt, peppar och om man vill vitlök.
*2. Såsen: Kyckling, tomater (mycket tomater eftersom det är basen), creme fraiche (väldigt lite det är bara för att göra den såsig och krämig), chili, vitlök, salt, peppar och koriander. 

Lunch. 

Middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar