söndag 28 juli 2013

Busy Busy

Hej hopp, Ber om ursäkt för dålig uppdatering dock så har man ju jobb och annat som kommer först. Så det blir som det blir. Jag i alla fall som sagt jobbar mycket nu och det kommer fortsätta så här genom hela augusti. Vilket så klart är bra! Nästa vecka fyller syster år med så igår sprang jag runt på stan efter att ha jobbar för att leta present åt henne. Vi får se om hon blir nöjd eller ej. Känner att det är ytterst svårt köpa presenter till folk nu för tiden. Alla har ju nästan allt. Men har ju hittat något i alla fall.

Igår var en väldigt eventfull dag det med. Kan ta allting i ordning: Efter jobbet gick jag och väntade på bussen. Då kom en Finsk alkoholist och fråga vad min pappa heter, för honnom känner han! Sitter och pratar med mig om hur bögar och invandrare/ svarta förstör sverige. Hur jag har hela livet framför mig, hur hans dotter är en stor VD i USA och tjänar massa pengar. "hälsa din pappa". Dock så vet jag inte varifrån han fick för sig helt plötsligt att min far är död. Men jag bara log och nicka. vad ska man annars göra. Han var inte för närgången och höll sig på sin sida av bänken. Sen kom bussen tack och lov!
Sen på stan så frågar en brittisk man mig vad som händer på ena sidan av Drottninggatan då det var lite folk där jämfört med den andra delen. Så vi gick runt och pratade lite. Han var från London tydligen. Ja men han va trevlig så det va kul att kunna prata med någon bara så där. Kul!
Sen gick jag och satte mig på espresso house för att vänta på syster och Norris. Som som vanligt var sena för att syster inte är bra på detta med att passa tider. Där satt i alla fall en liten söt gubbe och pluggade. Vi satt och pratade under tiden jag väntade. Mycket söt liten gubbe. Han sitter tydligen där nästan varje dag för att han tycker om det caféet så mycket. Sen kom de äntligen...
Så vi gick på jakt efter plankstek och hamnade på söder. Där jag fick ett trevligt hej och ögonkontakt från en snygg svart snubbe. Borde nog stannat och pratat lite med honom men syster och Norris var ju med. så nix, tyvärr.Sen när vi va på rätt adress för planksteks stället så va det en Harry's bar och restaurang där i stället. Det fick duga. Åt en mumsig köttbit med pommes frites och bearnaise. När vi skulle gå kom yttligare en full finsk man som ville sitta någonstans eftersom vi skulle gå sa jag "visst vi ska snart gå" han tyckte jag var väldigt trevlig och fin. Fina tänder hade jag också, han märkte sånt tydligen för att han är häst ägare...? Jaja han blev lite väl närgången när vi gick men vi gick ju, så jag lät det va. Han taffsade ju inte. Och hade han gjort något sånt så hade han fått en propp från både mig och syster. Så inga problem. Sen gick jag hem.

Bra dag. :P

//Google translate or somethign, too much text to translate.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar