måndag 3 mars 2014

Raise the Bar

Jag har nyligen börjar göra hemma gjorda bars som jag kan ta med mig lite överallt och äta som snacks. Åh vad goda de är! Det bästa är ju att man kan ha vad man vill i! Man behöver inte undra eller oroa sig om man är allergisk eller om man nu kommer att tycka att det smakar skit. Haha smaka illa kan det ju göra ändå i och för sig men ja det avgör man ju själv. Gör så här:

Sätt på ugnen på runt 225 grader C (över och under värme). Ta fram en fyrkantig form och lägg i bakplåts papper. Så nu till smeten!

Ägg  (för att få din bar att hålla ihop)
Honung (för sötma)
Havregryn (hjälper också din bar att hålla ihop)
Torkad Frukt
Nötter
Frön

Hacka dina valda frukter och nötter och blanda i ALLA ingredienser. Jag har tagit ca. en matsked honung, 1 ägg (om du inte tror att du har tillräckligt med ägg för att din bar ska hålla ihop lägg till äggvita). Sen är det bara att hälla över din blandning i formen, platta till med en sked så att den blir hyfsat platt och sedan in i ugnen i ca. 20 min. Vänta sedan tills den har svalnat ordentligt innan du skär upp den i lagom mums bitar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar