fredag 21 september 2012

Kvack kvack.

På morgon promenaden med mor och hunden så gick vi vid slotten och vattnet. Helt plötsligt så väder jag mig om och ser en liten vickande and komma simandes mot oss. Första tanken som slog mig var "awwww". Vi fortsatte gå framåt och lämnade den simmande anden (som fortsatte följa efter oss) efter oss. En bit längre fram vad är det som kommer mot oss då? Jo fler små änder! Tyckte så synd om dom. Vi stannade och tittade på dom och de simmade fram och kvackade mot oss. Hade jag haft bröd med mig hade jag kastat i lite. Får ta med lite imorgon och hoppas att de är kvar.

Har annars inte gjort mycket alls. Igår bestämde jag mig dock att dra med mor på stan eftersom det är Kalmar fashion week denna vecka. Så vi trallade ned på stan mot Baronen köp centrum. De är en av sponsorerna så alla butiker i Baronen hade 20% rabatt efter kl 5 och extra öppet till kl. 20.00 (butikerna stänger kl.18.00 här på vardagarna). Hittade dock inget i någon av butikerna där tyvärr så vi gick där ifrån och in till Kvasten (även ett mindre köpcentrum som är med och sponsrar veckan) gick in på BikBok, favorit affären, och hittade en mysig tjocktröja som kostade 500 Kr. Dock så var det kampanj pris så fick den för 299 Kr i stället!  Ett kap!

Dock så är jag inte 100% frisk än så lilla äventyret på stan igår var nog inte så bra för mig. Men är nog frisk inom en vecka. Annars får jag uppsöka läkare!

Nya tröjan
 Vad jag tror mina baciller ser ut som
 En hyfsat normal bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar