onsdag 18 februari 2015

No day like a wednesday

Då var mitten av veckan här. Lill lördag som dom säger. Och för mig skulle det lika gära kunna vara en fredag. Jobbar 15-stängning igen eftersom kollegor har blivit sjuka. Men imorgon är jag ledig!

Sitter just nu i köket och äter lunch (som också blir min middag) efter att ha varit på gymmet och kört en timme cardio! körde en powerwalk med lutning och jag körde till och med lite joggning! börjar om från 0 igen känns det som men det var faktiskt inte lika illa som jag trodde det skulle vara. Jag klarade 1.5 min två gånger (sammanlagdt 3min!!). Från ordentliga början så klarade jag bara 30 sekunder. Så det ska nog gå bra det här. Ska börja göra mer cardio. Jag tror att det är lite viktigare än vikter just nu. Men ska inte utesluta vikter helt men säg 70/30 cardio/vikter. Det kommer nog bli bra det. Tyvärr så håller jag inte kosten lika bra som jag skulle vilja tro att jag gör. Men det blir bättre och bättre. Börjar tappa sötsuget i alla fall. Det är inte dåligt.

Så min lunch idag är alltså detta; Kokta morötter, pangasius filè kryddat med chili, ingefära, salt och peppar med färsk lime pressat över maten. Sedan så äter jag också två mosade bananer med jordnötssmör, chia frön och så dricker jag en kaffe till det. Alldeles lagom med mat tycker jag. 
Sedan till middag blir det samma "varmrätt" och en yoghurt med honung, granatäpple, passionfrukt, chiafrön, linfrön, havregryn och kokosflingor. Sen är det bra.

Nu ska jag börja packa ihop mina pinaler och förbereda mig för att åka till jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar