torsdag 10 januari 2013

Internet!

Då var det alltså ett tag sedan man bloggade. Eftersom jag inte har kommit åt en dator den senaste veckan så har det fått vara. Så sedan mitt senaste inlägg har detta hänt;

- Jag bodde ju på Tippan's soffa ett medan hos var här i Stockholm. Trevligt men ack så knöligt och trångt i soffan, men där sov man ju bra ändå!
- Flyttade tillfälligt senare in hos Annikas familj där jag lyckligtvis fick sova i fyra nätter. Mysigare gick det inte att få. Jag bakade cupcakes och lekte med Annikas kusins barn som var ungefär ett år gammal (de hälsade på en natt med samtidigt som jag var där). Sjukt gulligt barn som tyckte om mig. Dock under min tid där så fick jag inte diska och knappt locka undan! Nej usch ibland är det jobbigt att vara gäst haha. Men hela den familjen är så mysiga och välkommande! Mycket glad att jag gick stanna hos dom.
- Blev sedan förflyttad till systers alldeles egna nya lägenhet där jag fick sova på ett täcke på golvet pga bristen på möbler första natten och jag måste påstå att jag nog aldrig har sovit så gott sen jag vet inte när! Helt sjukt! Sedan dagen efter kom hennes möbler, och då har jag nu sovit på soffan som inte var lika skönt men helt ok, haha. Ja, jag är lite konstig. Men ibland så är det svårt att sova när man har en snarkande far och hund som ligger och snarkar i kapp på nätterna.

Träffade även två vänner de senaste två dagarna. Igår var det gamla go'a Ellen som jag fikade med och det var mycket trevligt! Borde man kanske göra oftare än två gånger per år?!  Sedan idag var det TQ (Anna) som det blev trevlig fika med! Så mycket har man nog hunnit med känner jag. Nöjd tjej här. Så har jag invisterat i en ny tjocktröja med. Men den får ni se någon annan dag.


So it's been a while now since I last blogged. Since i havent had access to a computer the past week I've simply just taken a break. So since my last post, this is what's happened;

- I slept on Tippan's sofa while she was here in Stockholm. Nice but oh so lumpy and small sofa, but i slept well in it anyways.
- I temporarily moved to Annika's family where they let me stay for four nights. I dont think it could have been any cozier. I baked cupcakes and played with Annika's cousins child who was about one year old (they were there visiting over a night at the same time as i was there). Adorable child who actually liked me. During my time with them I wasnt allowed to do dishes or take the plates after dinner! Sometimes it's hard to be a guest haha. But that whole family is so cute and welcoming. I'm very happy that i got to stay there for a couple nights.
- After that I moved into my sisters brand new apartment where I got to sleep on the covers on the floor due to the lack of furniture the first night and I have to say that I havent slept so good in, i dont know how long! Wierd! Then the night after her furniture arrived and since I've slept on the sofa which wasnt as nice as the floor but still ok, haha. Yes I'm a little strange. But sometimes it's hard to sleep when you have a snoring dad and dog snoring the night away.

I've also managed to find time to meet two friends the past two days. Yesterday it was my oldest friend Ellen who I met up with for fika (hot beverage and a baked good) and it was super cozy! Maybe we should try to meet up more than twice a year?! Then today it was TQ (Anna) who I had fika with! So I feel I've managed to do quite a bit. Satisfied girl here. I've also invested in a new sweater. But you will see that another day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar