fredag 3 augusti 2012

Frukost

Idag blev det en nyttig frukost för mig. Havregrynsgröt med äppelmos, bitar av äpple och en gnutta kanel. Havregrynsgröt är ju nyttigt, liksom äpplen och kanel är bra för matförbränningen. Alltså en breakfast for champions! Självklart åt jag gröten med mjölk till. Annars blir det ju ganska torrt.

Gröt till 1!:

1dl havregryn
2dl vatten
1 nypa salt.


Idag ska mor och jag till IKEA för att köpa en kanna så jag kan göra saft. Ja vi måste åka hela vägen till IKEA för att köpa en kanna. Vi gör det för att denna kanna vi har sett är sjukt smart. På locket så sitter det fast ett rör fylld med vatten, som man kan stoppa in i frysen så att vattnet i röret blir is. Därav håller drickan i kannan kall utan att späda ut som vanliga isbitar gör annars när dom smälter. Woo! Sen får vi se vad som händer. Vädret är ju lite sådär just nu. Dock kom solen fram nyss så hoppas det håller i sig.

Min mobil har för övrigt blivit konstig då jag knappt kan ta bilder med den för att skärmen blir svat när man tar upp kameran på den och så kan jag inte blogga med mobilen heller. Tyvärr. Så det kan ta längre tid med inlägg än vad det har gjord innan men då vet man varför. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar