torsdag 22 augusti 2013

It's been a long day

Ush vilken lång dag det känns som att det har varit. Uppe med tuppen, direkt in i duschen och iväg mot Lidingö till lägenheten. Där var det att slänga i sig lite müsli med yoghurt innan mor och jag började snickra ihop en byrå från IKEA. Detta tog ju sin lilla tid men fin blev den. Sen fortsatte vi att snickra ihop en sängstomme med förvaring (även den från IKEA). Vi kom ungefär halvvägs innan det var dags att dra iväg och köpa sushi att ha med till jobbet och födelsedags barnet. Sen har jag stått och jobbat.

En alkoholist kom in och ville bli medlem, jag förklarade de olika korten som fanns för honom vilket gjorde honom otroligt förvirrad. Så såklart blev han arg och skrek på mig. Jag är en idiot, är jag riktigt rätt i huvudet? jag borde skaffa nytt jobb för jag har fan ingen aning om vad jag håller på med. etc. Väldigt kul att så och ta sånt men det är ju sånt man får tåla när man jobbar servis yrken. Så nu vill jag bara hem och lägga mig. Får se om jag ens orkar med middag eller inte. Annars blir det en proteinbar.

// Urk, it feels like it's been a terribly long day today. Up at the crack of dawn, jumped directly in the shower and then rushed off to Lidingö to my apartment. There i just quickly ate some müsli with yoghurt Before my mom and I got started on building a dresser from IKEA. This takes quite some time but it turned out very nice. Then we continued on a bedframe (also from IKEA). We got about halfway done Before it was time for me to go buy sushi and get going towards work and the birthday girl. After that I've been standing here working.

An alcoholic came in and wanted to become a member so I explained the different cards and such to him which made him terribly confused. So obviously he got mad and started yelling at me. I'm apparenlty and idiot, Is there something wrong in my head? I should get a new job cause I obviously dont have a clue what I'm doing. etc. It's great to have to stand there and take it but it's things you have to be able to take when you work within service jobs. So now I just want to go home and go to bed. We'll see if i have the energy to make dinner or not. Otherwise I'll just have a proteinbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar