tisdag 9 oktober 2012

Jävla Stockholmare

Jag har märkt nu att när jag är här i Stockholm så känner jag mig trött, lätt irriterad och att jag inte orkar med folk. Det är något speciellt med stockholmare... Inte på ett bra sätt då utan ett jävligt frustrerande sätt. Är man äldre kan man mer och NK ska backa, ingen visar hänsyn och man går ju gärna in i folk utan att be om ursäkt istället för att flytta på sig ett steg.

Nu på morgonen så följde jag med till kontoret (eftersom jag ska träffa Ellen i fältöversten sen vid lunch) och då släppte far av mig och mor vid gärdet för att rasta hunden som är med. Jag var förberedd på att hundarna får gå lösa där, vilket är helt ok när ägarna har koll på sina djur. Men eftersom detta är Stockholm och folket inte har tid att disciplinera dina djur 90% av tiden så sprang det självklart fram 2 lösa hundar i samma storlek som Ross fast smalare (fågel jakt hundar) vars ägare är ungefär 50 meter bort från Sina djur. Jag föredrar att ha hunden kopplad Nada i fall att och jag tycker inte att et är något fel med det.

Ross reser ragg och jag känner på mig att det inte kommer gå vägen. Självklart hade jag rätt. De andra hundarna som uppenbarligen är nervösa (inte aggressiva) börjar skälla på Ross och närmar sig i ryckiga rörelser för Ross att dra mot dom och morra. Jag drar Ross bort från kvinnans hundar som följer efter fortfarande i ryckiga rörelser. Då ropar jag till kvinnan som fortfarande är en jäkla bra bit bort (hon har inte rört sig en enda cm) om hon kan ropa in sina hundar, vilket hon efter lite för många sekunder gör. Jag ropar tack och tillbaka får jag ett aggressivt "om du inte kan ha din hund i närheten av andra hundar så kanske ni borde gå någon annan stans!"

Ursäkta men jag har ju faktiskt inte gjort något fel. Alla hundar kommer inte överens precis som människor (om man inte har tid att stanna och öva med båda hundarna så att de lär sig komma överens) och jag bad denna kvinna som fortfarande inte rört sig bara om hon kunde ropa in hundarna. Vi fortsatte i alla fall att gå och ignorerade den oförstående kvinnan. Vänder oss om efter ett tag och hennes jäkla hund springer efter oss igen!

Har även märkt att det ofta är personer över 30 som inte har koll på sina djur. Förstår inte varför. Har ni inte koll eller tid att disciplinera djuret, koppla hunden eller skaffa inte hund! Fy fan. Stockholmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar