tisdag 25 december 2012

Dagen efter julbordet.

Åh herre guda jesus barnet i krubban! Fy fadderullan vad mätt man var igår. Man åt inte så mycket men mer än vanligt och mycket mer kött. Sill, potatis, bröd, ägg, skinka, omelett, köttbullar, korv och ja, det var väl allt men ändå! Protein högtiden är i alla fall över nu. bara resterna kvar och då är jag tacksam över att mor och far har resterna och får äta upp dom. När vi kom hem igår, syster och jag, kände vi oss så mätta att vi inte visste vad vi skulle göra! Fyllda med mat och luft kändes det som att vi skulle dö. Jag ville ALDRIG se mat igen! (men vaknade i morse över att magen knorrade)

Det var varit trevligt att fira jul i år allesammans. Till och med bror tog sig tid att komma med sin flickvän och fira med oss. Mycket trevligt. Vi blev även mycket trevligt överaskade över att få julklappar av Linda (flickvännen). Jag som är som jag är, är inte helt förtjust i paket, för jag blir alltid mer exalterad över förpackningen än själva paketet haha. Jag är inte helt normal. Men paketen uppskattades!

Idag blir det en sista lunch med bror och Linda. Sedan rör dom sig tillbaka mot Stockholm. Vi får se hur det går med maten. Jag föreslog vatten bara men folk vill väl ha en ordentlig lunch. Sen blir det väl att hälsa på farmor som vi har laddat med muffins och andra hemma gjorda godisar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar