tisdag 11 december 2012

Vegan?!

Efter att ha sett en intressant dokumentär har jag bestämt mig att försöka bli vegan... På del tid, haha. Mest för att det är så svårt att hitta "vegansk" mat när man går ut och äter på restaurang eller hos vänner etc. Så ja, vegan på del tid! Vilket betyder inga produkter frn djur över huvud taget så som; kött, mjölk, yoghurt, ostar, ägg, smör och sånt och bara mat från jorden om jag säger så då. Så ja det kommer blir svårt (kött älskare som man är) men jag är säker på att jag kommer bli hälsosammare.
Dokumentären heter Forks Over Knives.


After watching an interesting documentary i've decided to attempt going vegan... part time, haha. Mainly because it's so hard to find vegan foods if you go out to dinner at a resturant or friends etc. So yes, vegan part time! Which means no animalistic products of any sort such as; meat, milk, yoghurt, cheese, eggs, butter and so on and just plant based foods. So yes it going to be difficult (being the meat lover i am) but im most deffinetly going to be more healthy! 
The documentary is called Forks Over Knives.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar