tisdag 5 mars 2013

March 31 day challenge #5

#5 Frukost

Min vanliga frukost brukar bestå av gröt. Japp roligare än så var det inte men jag tycker att man kan göra gröt lite roligare än att äta det med äppelmos. Jag har själv oftast frusta hallon i som jag mosar ned medan gröten tillagas, hela gröten blir gulligt rosa hehe. Men man kan ju ha nötter i, koka gröten med mjölk i stället för vatten, mosa i banan och ha jordnötssmör, det är bara att prova sig fram tills du hittar en favorit. 
Så gröt alltså, perfekta frukosten tycker jag. Nyttigt som tusan och fyllt med fibrer så man får lagom med energi fram till lunch. Mumsa på.

#5 Breakfast

My usual breakfast is usually oatmeal. Yep, doesnt get more interesting than that but I think you can make oastmeal a little more fun that to just have applesauce on it. I usually have frosen raspberries that i mush into the oatmeal while cooking it, it makes the oatmeal adorably pink hehe. But you can have nuts in, cook it with milk instead of water, mush bananas into it and have peanut butter in, just try your way to find your favorite.
So yes oatmeal, I think it's basically the perfect breakfast. Healthy and full of fibre. You get anough energy to keep going until lunch. So yum away?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar