onsdag 7 november 2012

Ceasar Sallad


Ceasar sallad till middag igen. Gott och mättande. Eftersom jag äter middagen så tidigt så kommer jag ju hinna äta lite vindruvor och kesella lite senare. Mumsigt och jag är nöjd. Här kommer även receptet på dressingen som är så  god till.

Ceasar dressing:

1 matsked pressad citron
1 äggula
1 tesked dijonsenap
1 tesked worcestershiresås
4 sardeller, finhackade
1 pressad vitlöks klyfta
1 dl finriven parmesanost
2 dl olja, natural smak
1 dl majonnäs

Blanda allt utom oljan, osten och majonnäsen. Vispa med elvisp samtidigt som du droppar i oljan. När dressingen har fått lagom tjock konsistens blanda ned majonnäsen och osten. Smaka av. Blir dressingen för tjock går det att späda ut med vatten.

Jag hade dock mindre olja och mindre majonnäs i än vad som står i receptet. Skippade även parmesanosten då jag hade bitar av parmesan i salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar