tisdag 13 november 2012

Wok

Ikväll blev det wok. Använder Mrs. Chengs wok sås. Fruktansvärt enkelt och gott blir det.

Har i en massa grönsaker jag tycker om; salladslök, mini majs, morötter, zuccini, paprika, broccoli, blomkål etc. Sen har jag i hackad chili (man har ju i så mycket man vill beroende på hur starkt man vill ha det), 1 vitlöks klyfta och jag använder 2 teskedar mald ingefära (man kan ju ha bitar av ingefära i om man vill men jag tycker det är godare med mald) och så har jag kyckling i. Jag tycker att kyckling är godast att ha i wok men det är en smaksak det med. Steker i alla fall alla ingredienser samtidigt. Så gör jag nudlarna på sidan om medans alla steks.  När det har stekts till lite grann då häller man på wok såsen  (allt ska gärna fått färg innan man har på såsen). Blanda ihop nudlarna med de wokade grönsakerna. Och YUM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar