fredag 23 november 2012

Morots pasta

Kvällens middag ser inte så aptitlig ut om jag skulle ta bild på det så ikväll blir det ingen bild. Dock så kan jag förklara vad det är jag äter!

Ikväll blev det köttfärsås med morots pasta. Pasta som i typ spagetti inte som i... sesampasta typ. Blev så eftersom jag försöker undvika massa bröd, potatis och pasta så jag provade något nytt.

Köttfärsås:

Köttfärs
gul lök
tomat/ körsbärstomater
tomatjuice (krossade tomater på burk)
matlagningsgrädde
salt, peppar
vitlök, chili
köttbuljong tärning

Så får man ha i så mycket av ingredienserna man känner för, detta är ju en smaksak så man får ju smaka av under tiden. Sen om man vill kan man ju ha i fler grönsaker som t.ex morötter, zuccini, broccoli etc. 

Morots pasta:

Tog en morot och skalade den med en potatis skalade. Tog potatisskalaren och gjorde otroligt tunna skivor av moroten så att den såg ut som tagliatelle ungefär. Kokade upp vatten med salt och lade i morötterna i. Jag kokade de nog lite för länge så låte de bara vara i vattnet i ungefär 10-20 sekunder. Sila av och lägg på tallriken. 
(man kan även göra detta med zuccini)

Detta är kvällens mat! Enjoy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar