tisdag 27 november 2012

Pastagratäng

Ville göra lasagne till middag ikväll men hade inte pasta plattorna så det fick bli en lasagne inspirerad pastagratäng. Inte så nyttigt kanske men jag har bara ätit 7 köttbullar idag, och då menar jag bara! Ingenting till utan köttbullar som som är. Jag har ju inte mått så bra och det är anledningen till min dåliga mat dag. Så jag kände att det var ok att göra en pasta gratäng för en gångs skull. Denna gratäng har allt som jag skulle ha i en vanlig lasagne förutom bechamelsås. Vart helt ok. Väldigt väldigt ostig dock. 



Köttfärsås:

Köttfärs
krossade tomater/tomatjuice 
vitlök
salt, peppar
grönsaker of choice
matlagningsgrädde (om man vill ha lite krämigare)

Jag kokade pastan ungefär halva tiden sen blandade jag ihop såsen med pastan och lade den i en form och lade riven mozzarella ovanpå. Man måste se till att det finns mycket sås eftersom pastan kommer att suga upp vätskan under tiden den är i ugnen. beroende på pastans kok tid låt gratängen vara i ugnen i mellan 10-20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar