tisdag 20 november 2012

Grönsakswok

 Dagens middag blev wokade grönsaker med cashew nötter. En liten creme fraiche click på sidan om ifall det blev för starkt. Ingridienserna jag använde var broccoli, blomkål, morötter, cashews, lök, vitlök, chili, ingefära (finmald) och stekt i olja. Måste säga att det var godare med salladslök än vanlig lök men helt ok ändå. Jag är nöjd och glad med middagen.

Har även försökt mig på göra ett "nyttigt" mellanmål. Typ som en granolabar. Blev mer som en chokladboll smet. Jag använde kokosflingor, havregryn, olika nötter, lite honung, lite ljus sirap och jordnötssmör. Smakar helt ok faktiskt. Väldigt nötigt. Hehe. Sitter i alla fall och smäller i mig det med en tesked och tittar på family guy medan jag väntar på att sitcom tuesday ska börja på kanal 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar