lördag 24 november 2012

Lång dag

Ja då har det varit en lång dag faktiskt. Efter morgon promenaden så kom jag hem, pratade lite med syster i telefon, tog sedan en dusch och började balsammetoden. Smörjde in mig, torkade håret, sminkade mig och åt lunch. När jag var klar med det klädde jag på mig och begav mig mot staden. Ibland är det skönt att man bara bor 10 minuters promenad bort från mitten av staden. Ja så jag tog med dit, gick runt lite i affärer och tittade på allt jag inte har råd med. Provade några saker med. Men jag hade helt glömt bort att det var lönedag igår och att nästan hela Kalmar var ute och spenderade pengar idag.

 Efter ungefär två långa timmar på staden så kom mamma och gjorde mig sällskap. Fick in på H&M och provade en jacka jag funderade på att köpa ett tag sen som nu är på rean. 50% och eftersom det är klubbdagar är det 10% på allt i butiken med även rea varorna. Så jag sitter och funderar på om jag ska köpa den eller inte. Den är super fin men jag är sjukt osäker. Så ska nog tillbaka och prova den igen (jag lägger upp en bild på jackan lite senare).

Efter ett bra tag på staden med mamma så var det dags att gå hem till mor och far för middag. Det blev musslor i curry. Och sen gick jag hem för ett tag sedan. Nu sitter jag här och gör ingenting. Inte en eventfull dag precis. Knopp knopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar